Tuesday, March 8, 2011

Entri tanpa nama

FAK.

Aku fail Test 1 FAR250 aku.

Aku BAJET aku boleh buat. Aku buat semua, aku buat habis. Aku study since Saturday before VC datang UiTM lagi.

Ahhhh. Apsal aku fail? 19/40 PULAKK
















Let me tell you something,

Ada benda dalam dunia ni, kita dah doa,kita dah usaha,kita dah tawakal
Tapi thing still doesn't goes right


Kenapa?

Ini la namanya rezeki. Rezeki tu hak milik mutlaknya, Allah S.WT
Seseorang itu tak akan berjaya tanpa izin Allah
Seseorang itu meski pun dia berusaha gila babas sekali pun kalau Allah tak izinkan tetap tak dapat.

Habis tu, kalau Allah tak izin kan nak buat apa?
Menangis gila babs salah kan takdir?
Kata dunia ni tak adil?


Ok, relaks.

Cuba ingat balik, kita orang apa?
Agama apa?
Apa yang membezakan orang islam dengan agama-agama yang lain?
Iman.
Ya, Iman.


Sebagai seorang muslim, Iman adalah pegangan yang paling utuh buat semua.
Melalui Iman lah, kita kena ingat balik.
Things happen for a reason.
Every clouds has their own silver lining.
Semua yang berlaku dalam dunia ni, semua ada hikmah.






Hikmah.


Tidak Allah jadikan Manusia, Malaikat, Jin, dan syaitan di muka bumi ini selain daripda untuk beribadah kepada NYA.


Atas segala yang berlaku dalam dunia ni, tak kira lah besar ke? kecik ke?

Mari kita sama-sama ingat semula. Apa motif atau objektif kita hidup dlm dunia ni?


Aku punya ayat mudah .


"Kita hidup untuk mati"




Kongklusion ;

Perlu ke kita cry over something yang tak berapa worth it gila-gila babai?

Perlu ke kita semak kan otak kita untuk benda-benda picisan?

TAK PAYAH.



(ni, takde kena mengena dengan FAR250 aku)






*Berharap agar aku akan melipat gandakan lagi usaha aku untuk test and final yang akan datang. Yang berkaitan dengan pelajaran tak pe nak nangis. Tapi jgn la over, menangis tak akan menyelesaikan masalah.

Tapi menangis insyaallah membantu melegakan apa yang terbuku dihati.
Insyaallah.


Belajar FAR tu Fardhu Kifayah. OK









OK, SUMPAH RASA ENTRY NI TAK BEST !

No comments: