Saturday, December 25, 2010

Post Polos

Tiada kata yang berbungga-bungga
Hanya ayat yang direct sahaja yang akan digunakan.


Isunya fast track. Fast track ke degree.


Before buat diploma aku mmg excited gila and plan nak buat fast track.
Time before mohon untuk UiTM pun aku pegi selangkah ke UiTM and aku pergi usha nak mohon fast track. Encik tu kata aku tak layak sebab addmath aku je." Aishh. Yg lain semua okay. Math A,Accounts A,English A,Add Math C ? Kalau B, saya boleh tolong. " Ni mesti tak study addmath ni sambil tgk keputusan spm aku."


Tapi bila dah buat diploma,aku tak rasa nak buat fast track. Aku x apply . Aku rasa, rasalah. Kalau aku mohon insyaallah dapat sbb CGPA aku x la dasyat sangat. Member aku yg saing-saing aku dapat je. Cuma the difference is tempat yg berbeza la. Ada yg dapat Machang ada yg dapat KBM.


Umi,bila dapat tahu yg aku tak mohon fast track telah memarahi aku. Tapi ringan je lah. Cuma bebelan. "Kenapa tak mohon? umi nak kamu buat fast track" Aku ckp dlm hati " ye sbb kakak tahu umi mst suruh kakak buat fast track kalau dapat,sbb tu kak tak mohon langsung"


Tak de apa rugi pun kalau aku mohon, and kalau aku dapat pun, tak rugi pun.


Alasan aku tak nak pergi fast track ke degree.

1)Sedangkan Diploma ni pun first m je aku dekan. Lagi 2 sem dah tak dekan.
Apatah lagi aku naik degree

2)Aku dah ada jawatan as bendahari. Aku mmg nak try pikul tanggungjawab ni. Bagi aku ni antara peluang aku nak gain Experience selain nak gain knowledge.

3)Aku nk habiskan apa yg aku dah mulakan. Aku nk dapatkan diploma then pergi ijazah pulak. Aku tahu tahap kemampuan aku. Aku tak super rajin and tak super determined. So aku tak nak yang dikjar tak dapat yg dikendong berciciran.

4)Aku plan nak ambik Course lain time degree. Plan je lah.

5)Aku tak de perasaan lagi dah nak buat fast track.





Tapi kini setelah ramai kawan-kawan aku akan Blah buat degree,AKU MULA GOYAH.

Ada sedikit rasa menyesal.


Harap perasaan tu tak lama. Ordy HWAITING!

4 comments:

SITI NUR KEMBANG said...

ikut kate atie weyh...jgn ikut org..jgn ikut kte org..sume uh pd drie sendri..u know wat..d akak senior nie xpernah dL pon..but kat fast track gler2 dye score au..so..sume uh bukan penghalang..fast track ke x..rezeki uh sentiase ade..cume kte nie..mlas...or rajin pe sume..azam kne tggie..cewah..ak nie..goyah gakk..but ak tekad..ble ak amik..ak kne tol2 strugle..xley la cm dip still leyh mengog2 xstudy..ak amik nie pon cz ak nak sahut dri ak sendiri..lau ak still duk dip..smapi akhr sem 6 t ko kan nengok ak lepak2 je org nhye..lek je tdo..
la nie ak amik FT nie..ak nak cbar dri ak..n ilangkan rse selesa..blaja susah..blaja rase tercabar..uh ak try nie..doakan ak ye..xpe piqa..usaha uh penting..jgn aggp xdekan2 ag nie tuk ko mlas..jgn berhenti cbe..!!=)keyh..la ni ak xde..xde la korg terikut2 ak tdo..la nie korg leyh trus study ikut cre korg sume..=)

Ordy said...

Hah tu la dia. Lately i feel like i want to leave my comfort zone

Mysterious Lady said...

i would say go for it. lain ye fastrack ni dgn yg i buat dlu. sbb i finish my dip, grad w a dip,then sambung degree :)

saje la kn nk gtau jgk hehe..

go for it! jgn buang masa! tak cuba tak tau!

fatin aiQa said...

Qa, its okay la. rezeki masing2. aku tahu ko ta teruja nak wat fast track sbb ada aku kan? hahahha
ta pe lah, elle lebih setahun je dari kita. hahahahahaha. jgn la nyesal2 cmnie okay=)