Monday, October 4, 2010

Regarding to my post 'apa kau mulia sangat'

Erk, alamak. Nampak nya ada beberapa perkara yg perlu di clarify kan.

Umm, makna Cik Jah dengan kata-kata 'apa kau pikir kau mulia sangat' tu bukan dituju kan kepada saya. Atau pada kawan-kawan lain.

Urm, waktu tu saya dan cik Jah nak ke Giant Senawang. Tapi tak tau kenapa pegi dataran senawang waktu tu, then by the time cik jah yang tinggi ala-ala model ni nak park kereta dia berhampiran Watson ada seketul motor yang merasakan dirinya mulia telah menge'park'an diri di tempat kereta. Maka cik Jah telah mengeluarkan kata-kata "Wah, mulia sangat motor kau nak park kat sini"


Hhaahha, Waktu tu gua gelak gila babs lah. Cik Jah mmg selalu mengeluarkan frasa-frasa yang menarik dan akan diingati punya lah.


Nak di jadikan cerita, kata-kata tu kalau kita kupas kupas and kupas lagi memang boleh membuka minda. I loike, kata-kata tu mengingatkan aku tentang sikap diri sendiri sebab kadang-kadang ada benda yang terjadi pada aku and aku tak boleh terima.

Contoh : Junior benci kita and kutuk kita belakang-belakang. Bila nak difikirkan balik, ea eh. Mulia sangat ke aku ni nak orang respect aku? Apa murni sangat ke jiwa aku sampai orang tak boleh kritik aku. Apa aku ni sentiasa betul ke? Maksum kah aku sampai tak buat dosa?

Sedangkan baginda Rasulullah (saw) macam-macam orang fitnah malah hingga ke hari ini, setelah beratus-ratus tahun rasulullah wafat pun orang masih memfitnah baginda. Jadi kenapa lah aku sebagai golongan Marhain ini nak memuliakan diri sampai orang tak boleh kritik pulak? Baginda Rasulullah sendiri yang TERLALU MULIA itu sendiri mengatakan "Ada kaum yang Allah lebih mulia kan, iaitu umat ku sendiri"
Khairru ummah = umat yang terbaik.

Subahanallah. Selawat ke atas Baginda (saw)


Cuba hayati video ini bersama-sama serta secara mendalam. Kredit buat peserta yang berjaya menyampaikannya dengan berkesan ; sila layari ya. saya tak reti nk buat link terus or upload kat sini. saya kampung mari


http://www.facebook.com/video/video.php?v=154946847864526&ref=share

1 comment:

Kita said...

HAHAHAHAAAA . nice entry . ilmiah jugak entry kau !
SAYA SUKAAAA !
:D

aku pun tak igt aku ckp tu sobona eh . maklum lah banyak bona becakap . :DD
semakin hari semakin sgt aktif kau mengupdate . bagus . seronok follow (: