Monday, May 24, 2010

Parachute


Apa itu parachute?

bagi mendapatkan maklumat lanjut anda boleh google sendiri sebab saya bukan mahu menerangkan maksud parachute atau pun berkongsi pengalaman memakai parachute.


apa yang akan saya taipkan disini tak lain dan tak bukan hanyalah cerita yang saya anggap kelakar dan mahu menyemadikannya disini agar tidak hilang dan luput dari ingatan.


Cerita ini saya kutip dari rakan sekolah menengah saya. Siapa lah yg bagi teka-teki ni kat aku. Aku pun tak ingat. Tah Ammar adhwa ke siapa tah. Sebab bab-bab cerita gila ni mangkuk ni la yang paling teror.

Teka-tekinya berbunyi begini. Tapi korang tak boleh dengar la kan. So baca je.

Samy Vellu (bukan nama sebenar) telah menjemput anaknya pulang dari sekolah. Apa barang jemput anak naik kereta? Beliau telah menjemput anaknya dengan menaiki helikopter hasil daripada penurapan jalan2 di malaysia. Opp. Haha.

Dalam perjalanan pulang, helikopter yang dinaiki bermasalah dan mereka harus terjun daripada helikopter berkenaan.

Semestinyalah, helikopter tersebut dilengkapi dengan alatan keselamatan. Maka mereka diminta memakai parachute tersebut dan terjun dengan segera.

Samy Vellu telah memilih gaya FREE FALL semasa membuat terjunan.

Alangkah sedih rasa hati apabila sesampainya ke tanah, Pilot, Co-Pilot,dan anak beliau mendapati Beliau Syahid.


Punca kematian: Kegagalan jantung berfungsi setelah kecederaan teruk pada rambut. Eh rambut pulak, pada kepala.Pendarahan yang banyak.

Apabila dikenal pasti, maka diketahuilah akan mereka hal ini demikian kerana parachute beliau gagal dibuka.

Maka si anak telah memeriksa parachute berkenaan.






Oh My Guess!




Mengapakah?




Pada parachute berkenaan tertulis perkataan;


'CONVERSE ALL STAR'









Gosh! That is my school bag ;(





Appa, how come you can mistakenly took my school bag instead of the parachute??




(member gua bagi dalam bentuk teka-teki, tapi gua tukar.So berlaku la penambahan rasa disitu)

No comments: