Friday, March 18, 2011

Boringg

Saya teruk

Saya tak adil

Saya tak professional










Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatoh
And a very good evening to Madam Indrani and to all my friends.



Haha, tak yah presentation sangat la kan.



Okay topik carutan saya hari ini ialah Drama Melayu Klise
.
.
.
.
.
.
.
.
SANGGGGATTTTTTTTT





I am not a professional
I am not a director
I am not
I am not
I am not not not


Nookk nookk (bunyi pingu)



Saya hanya seorang pelajar accountancy yang mak saya rajin tengok drama and saya pun mesti teman mak saya tengok drama.

Kami tengok drama sama-sama

Kami nangis-nangis sama-sama wuuu tsk tsk tsk
Saya tengok drama dari kecik kott



Cerita Melayu (tak semua) tapi kebanyakkannya SUPER DUPER CLICHE


Setuju tak kalau saya kata cerita melayu :

Suka bunuh hero atau heroin

- der, to make someone to cry you don't have to kill someone. You can make a touching scene but not really have to kill them.

nak nak lagi kalau Rasheed Sibber, perhh makk

kalau la ada 16 watak.

namblas-namblas watak tu dia nak bunuh.

cerita apa tah,

bantai satu keluarga dia bunuh. mula-mula mak dia, then anak perempuan dia nak pegi tgk mak dia pastu boleh pulak tersepak batu, pekk jatuh perut tercocok pisau pengupas nyior pulakkk

tak cukup ngn tu, anak lelaki pulak lari keluar nak mintak bantuan then tetiba masa nak mintak bantuan kena langgar kereta pulakk


masyaallah. macam kena laknat pulak family tu.


Tak salah. cool. Tapi a bit exaggerating la weh.



Cerita mat saLLehh, ok i am not worshiping them or what.

just nak cakap, even diorg tak membunuh watak dalam cerita pun boleh buat penonton menangis.


Cerita pasal binatang je okay?

Dua ekor harimau adik beradik yang terpisah.


Pehh meleleh air mata, wa cakap luu. Tak yah nak bunuh sangat lah kann?



Even cerita spongebob pun gua pernah menangis eh?

Ok over.


Aku bukan la suruh orang melayu buat cerita out of box yang sampai tahap abang boleh jatuh cinta dengan adik sendiri ke hapaa.

Just buat ceritta yang light but garap them smoothly. Pehh makk, ayat macam hapa tah.


Aku juga tak expect cerita yang gila babai conflict, sampai tak dapat nak cari jalan penyelesaian. Durhh


Aku puji cerita-cerita indie. Mereka lebih telus. And not to say, tapi yelah maybe sebab diorang indie, diorang diberi kelonggaran untuk bekarya ke apa ke. I don't know.


But one thing to say;

Stop.
Stop.
Stop.




Jangan;

Bunuh watak dalam cerita

Jangan asal perempuan kampung pergi bandar KL je kena rogol then kena paksa jadi pelajur

Jangan asyik-asyik tertukar anak masa dulu-dulu then bila accident, derma darah baru tau bukan anak sendiri. Budak yang dia benci tu lah sebenarnya anak kandung dia.

Mesti nak kalau yang miskin tu, pehh mak semiskin miskin nya tapi baju 'printed t-shirt' cantik bersih.

Lepas tu kalau miskin tu, mesti nak tua sangat, kedut-kedut kat muka tak nak banyak sangat pulak, nampak 'naw' guna pensel nyeWW.

HAHAHA


Tapi bulu mata tak nak kalah pulak.
Tak nak lagi bertingkat.
Ehh makk, letih aku.



Itu belum lagi kalau anak derhaka.
Pehh, orang melayu pandai buat hukuman sendiri.





Takde masalah pun sebenarnya.
Saja bagi komen.
Bosan, dah berpuluh-puluh tahun tengok drama, skopnya tak lari jauh. Pi mai- pi mai tang tu jugakkk.


Ask me if i have any idea? For this time being? Ummm nope. Not in this post. Tengok la akan datang. Kat sini saya nak komen-komen je.




Dah habisss.






Wey, aku tengah tengok mega movie, the two brothers ni.

Berapa kali sebak pun ada jugak tengok harimau-harimau ni berlakon.





Wuuu Tskk Tskkk















4 comments:

shiracro (^__^) said...

hahah . kenapa perlu ditekan kan skop yang sedih ? rugi gile kalau farid kamil tak buat join venture ngan kau .die mmg silap besar . besar punya silap . hahha

*just my opinion : kalau tgk spongebob pown tahap sampai nak mengeluarkan air mata, tak bit over ke ? bukan bit, tapi more over . haha

Ordy said...

kalau dah kayu. kayu jugakk

atien rashidi said...

wuuu wuuuu wuuuu wuuuuu bace entry kao pon aku da sedih :(

Ordinary Blogger said...

owh..aku pon tgk cerita tu...sangat sedih..tapi aku takut nk nages so aku lari masuk bilik..tapi "kucing" tu comel sangat...rasa nak amik dan bela...agak2 aku alah tak ngan spesis kucing tu?