Saturday, May 7, 2011

Saya terluka

Sakit ialah satu nikmat yang dianugerahkan oleh Allah SWT.

Kerana apabila kita redha dan menerimanya dengan penuh sabar dan tenang maka terhapuslah atau gugurlah dosa-dosa kecil manusia itu.




































Tadi, sedang saya nak menutup pagar.

Al-maklumlah pagar saya ni 'lesen manual' bukan 'lesen auto'


Maka, yelah. benda nak jadi.


Tidak ku perasan harini, kaki ku berada di atas roller pagar tersebut.
Telah tertulis buat ku harini.


Maka, hari ini.

Tergilis lah ibu jari kaki ku di atas roller pagar yg berat nya lebih berat daripada Shiro.


Tidak ku sangka, tidak ku sedar.
Tidak pula aku menangis. Tidak pula aku menjerit.



Namun aku longlai. Relai di tepi pagar. Melihat yang dikatakan oleh 'ida'
Kebas. Darah memancut dari tepi-tepi kuku kaki.





Ayah, yang pada ketika itu berada di atas melihat kejadian yang berlaku.
Lalu aku dikejarkan ke klinik mutiara.Klinik yang terdekat.




Allah. Ngilunyaa










Kuku ku terpaksa dicabut. Mereka mencabutnya menggunakan alat seakan-akan playar.



Dengan kaki yang terhincut-hincut.



































































































































Aku capai wireless dan 'on' kan ia.
Ku capai pula pisau di dapur.








































Untuk ku potong sedikit epal,buat alas perut.











































Ku capai pula laptop yang terletak di tepi katil.

















Lalu ku taipkan






























































































































cerita-cerita bohong ini.











Sedangkan hanya kuku kaki ku sahaja yang patah.
Tidak langsung berdarah mahupun hancur.

























Setelah gugur dosa-dosa kecil ku, apakah aku masih mahu menipu?
Membuat dosa lagi?






















Tidak.




















Maka sebab itulah aku membuat pengakuan terus disini, agar anda tidak tertipu.

































Tertipu tak?





Tak? Damn !

7 comments:

ribenapurple said...

t'TIPUUUU SGT weyt !!! kureng kau .
tp t'gelak tang nme cro plak . ngee~~

shiracro (^__^) said...

haha. ape pulak aku berat. sape kate aku berat. 40 kg je. haha.

dah agak dah. kau sume nak real. haha

Ordinary Blogger said...

hahahaha...tak tertipu langsung..!!

Anonymous said...

cis ! -bukan yda-

Kita said...

benciiii ! kawan sndri pn kene tipuu -.-'

fatin aiQa said...

I terkejut bila tahu u terluka, but act you tipu i. And you buat i yang terluka. Derm ! Hahahaha

fatin aiQa said...

I terkejut bila tahu u terluka, but act you tipu i. And you buat i yang terluka. Derm ! Hahahaha